Metamorfoza w stylu loft

Lubicie klimaty starych, pofabrycznych wnętrz? Jeśli tak, to mam dziś dla Was inspirację w tym stylu. Przerobimy drewnianą komódkę z IKEA na szafkę przypominającą stare szafki katalogowe.



Potrzebne materiały:
- drewniana komódka
- uchwyty lub ramki katalogowe
- wosk Byta-yta w kolorze Patyna
- wosk bezbarwny
- farba Byta-yta w kolorze czarnym



Surowe drewno to doskonały materiał do barwienia woskami. Wystarczy wziąć nieco barwnego wosku na gąbkę i kolistymi ruchami wetrzeć w powierzchnię. Im mocniej go wcieramy, tym lepszy będzie efekt końcowy. Patyna to szczególny kolor, coś pośredniego miedzy brązem a czernią i jak na woski Byta-yta mało kryjący. Dzięki temu można łatwo postarzać przedmioty.




Farba Byta-yta jest matowa, co w przypadku wszelkich stylizacji vintage daje doskonałe rezultaty. Ponadto w odróżnieniu od wielu innych marek farb to prawdziwa, głęboka czerń  nie grafit! Drugą warstwę farby można nałożyć już po 2 godzinach, z woskowaniem warto poczekać do kolejnego dnia. Wyjątek stanowią sytuacje gdy zależy nam na starciu części farby - wtedy woskujemy gdy tylko farba będzie sucha na dotyk.




Ikeowska komódka ma tę zaletę, że szufladki można odwrócić i przykręcić do nich dowolne uchwyty. Ja wybrałam niewielkie metalowe uchwyty przypominające ramki katalogowe. Na szczęście były od razy w "starym" wykończeniu. Gdy były błyszczące pokryłabym je lekko woskiem w kolorze Patyna aby otrzymać efekt jaki widzicie na zdjęciu.



Opisy zawartości szufladek też powinny być postarzane, dlatego papier również potraktowałam woskiem. Proste i skuteczne!



Komentarze

  1. Bardzo kreatywne! Uwielbiam styl loft i sama tak urządziłam mieszkanie. Brakuję mi tylko takich drobnych detali, jakie przedstawiłaś. Poza tym nawet grzejniki loft zamontowałam:D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Turkus i złoto

Popularne posty